mandag 22. februar 2010

Tro (til oss kristne)


Nylig leste jeg disse ordene og det satte i gang noen tanker hos meg:
" Og han sa til dem: «Gå ut i hele verden og forkynn evangeliet for alle som Gud har skapt! 16 Den som tror og blir døpt, skal bli frelst. Men den som ikke tror, skal bli fordømt. 17 Og disse tegnene skal følge dem som tror: I mitt navn skal de drive ut onde ånder, de skal tale nye tungemål, 18 og de skal ta slanger i hendene. Om de drikker dødelig gift, skal det ikke skade dem, og når de legger hendene på syke, skal de bli friske.» "

Jeg tenker på hvor redde vi ofte er, vi kristne. Redde for ikke å bli likt, at venner skal snu ryggen til oss. Men ærlig talt, hva slags venner snur ryggen til fordi om de er uenige? Da mener jeg at det er på tide med nye venner uansett! Tankene jeg tenkte er at vi må ha liten tro, siden ingen av de tegnene følger de fleste kristne. Hvor mange kan med hånden på hjertet si at dette er typisk de troende? Tungetale er temmelig vanlig i pinsemenigheter og andre frie bevegelser, men i kirkene tror jeg ikke noe av dette blir praktisert. En annen plass står det at troen kommer av hørelsen, så kanskje vi burde snakke mer om hva det egentlig vil si å være en kristen? Det var tanker på en søndag som nettopp gikk over til å bli mandag...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar