søndag 24. april 2011

Påske


Nå er påsken godt i gang. Vi er allerede kommet til 1.påskedag. Så jeg burde vel heller si at vi går mot slutten?
Jaja, uansett så har denne påsken vært en travel påske. Midt i påsken ble det 3 bursdager og feiringer flere dager på rad. Litt stress men fy så koselig! :)
Lørdag slo jeg og en god venninne oss sammen og feiret. Ikke rundt tall men det er jo godt å ha en grunn til å samle gode venner! Tilsammen ble vi 15 stykk. En ble hjemme da huner gravid og midt i den verste kvalmeperioden.

For meg som kristen handler jo påske om verdens viktigste begivenhet og markeringen av denne. I julen feiret vi at Jesus ble født. I påsken markerer vi grunnen til at han ble født; frelse til oss mennesker, en ny begynnelse! Det er mye påskekyllinger, egg, påskehare, gåsunger osv nå, men for meg og millioner av andre handler det altså om et budskap som forvandler mennesker og liv. Jesus sa ja til å ta vår skyld på seg, det kom en kløft mellom oss og Gud og han sa ja til å bli broen vi kan krysse kløfta med. En kamp om min og din sjel som Jesus heldigvis vant! Vår sjel kan ikke dø. Døden gjelder vårt legeme, ikke vår sjel. Spørsmålet er hvor den skal være i all evighet...jeg vil at min sjel skal være på et godt sted. Et sted full av agapekjærlighet.

En av gavene jeg fikk til bursdagen min er stemorsblomster. I morgen skal jeg plante dem i krukker. Det blir koselig når jeg skal få gjester, for dessverre har ikke narsissene mine vokst noe særlig siden jeg kjøpte dem...kanskje de kommer til pinse ;))

Men nå må jeg nok finne senga hvis jeg skal orke å få gjort noe før gjestene kommer...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar