fredag 21. mai 2010

Nydelig dag!


20.mai er bursdagen til mannen min. Han fikk bestemme hvordan denne dagen skulle være. Han bestilte barnevakt for Andreas, så reise vi avgårde. Vi tol ferja til Oanes og kjørte så til Forsand. Vi handlet litt proviant der på Coop marked før vi reise til Røssdal hvor vi skulle gå tur. Vi kunne jo ikke vær mer heldige med været, det var fantastisk. Jeg fikk noen problemer med knærne, så jeg ble igjen ved enden av vatnet for å vente på Lars mens han tok en tur videre inn dalen. Jeg fant meg en herlig sitteplass ved vannet, der elva starter. Der satt jeg i sola med Hjemmet mens de eneste lydene jeg hørte var elva, fuglekvitter og litt susing i trærne! Først fløy en sitrongul sommerfugl forbi, så en himmelblå vakker en før en sort med orange tegninger nesten landet på foten min. For en plass! Hit skal vi tilbake en dag! Neste gang må venner og familie belage seg på en "blå-tur" hit!

I nitiden kjente vi at vi var virkelig sultne, så vi kjørte innom Jørpeland for å finne en plass å spise, lite utvalg i den type spiseplass vi hadde sett for oss. Vi tenkte at da får vi vel ta kinamat da, men de stengte jo ni, så det gikk ikke. Jaja, vi endte opp på Pizzabakeren og tok hver vår hamburgermeny. Ikke akkurat det vi hadde tenkt, men vi ble i allefall mette. Så var det ferja til Lauvås og bilturen hjem. Herlig dag ute i det fri!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar