fredag 29. januar 2010

Naturen og meg...


Jeg er en romantiker og filosoferer over mye og mangt. I dag har jeg også vært en nyter, jeg har sittet i min stue og nytt utsikten mot øst. Sola skinner og himmelen er blå, det er så herlig!
Jeg kan dessverre ikke gå ut, har blitt så kraftig forkjølet. Nesen renner igjen, trodde det var over men den gang ei... har litt feber og en grusom vond hoste- akk ja...
Men, da er det i alle fall godt å kunne se ut på et landskap dekket av en vakker og hvit hinne, ser sola skinne, høre glade barn i lek, fugler som spiser mat for å holde varmen, ser folk gå på ski. Denne dagen er bare nydelig!
Etter snøfallet og brått dropp i temepratur har greinene på trærne fått et hvitt lag og de glitrer i sollyset, som de skjønneste diamanter. Verden er vidunderlig og jeg er litt lei meg for at jeg ikke kan gå ut. Da hadde jeg fått kjenne minusgradene prikke i kinnene og kald luft strømme gjennom nesen. Det er jo deilig med vinter! Jeg er så takknemlig for at vi slipper regn og stiv kuling fra nord. Vind som jager regnet i vannrette spor langs Jæren. Da får vi heller tåle glatt føre og minusgrader tenker jeg.
Så har vi jo også en vår å glede oss til! Tullipaner, krokus, gåsunger og fuglesang...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar